Za prodajalca obstajajo bodisi podobni ali celo enaki motivi. Z prodajo si bo lahko omogočil novo investicijo, zanimajo ga ponudbe zanimive za njegove nadaljnje aktivnosti, želji se upokojiti ali pa prenehati z dejavnostjo in podobno. Pred se izvrši prodaja podjetja je potrebno opraviti vrsto aktivnosti, ki na koncu pripeljejo do prenosa lastništva podjetja. V prvi vrsti mora kupec oceniti vrednost, spoznati pa mora tudi morebitne obveznosti podjetja, katerega kupuje. Vrednost je lahko ocenjena na različne načine. Vsekakor pa mora cena odražati pridobljeno. Za prodajalca je prodaja podjetja odločitev, ki je bila od zamisli do uresničitve izvedena v preteklosti. Glede na zahteve prodajalca ali kupca je lahko izvedena na več načinov, skladno z dogovorom. Kupec bo razmišljal o alternativi, da podjetje lahko ustanovi sam ali skupaj z partnerji, odloči pa se lahko za nakup že ustanovljenega podjetja. Med temi osnovnimi možnostmi izbira glede na dobre in manj dobre lastnosti vsake posamezne možnosti.
Samostojna ustanovitev pomeni, da bo vse obveznosti izpolnil sam. Tako kot tudi vse aktivnosti. Podjetje, ki ga ustanovi več oseb, ta bremena ustrezno porazdeli skladno z dogovorom. Prodaja podjetja je za kupca v tem pogledu dobra odločitev, saj je breme prevzel že prodajalec podjetja. S tem tudi odpadejo vse ustanovitvene aktivnosti. Prodaja podjetja je postopek, ki mora potekati v skladu z zakonskimi določili in dobrimi poslovnimi običaji.
http://www.alta.si/Korporativne_finance/prodaja_podjetja |
Ni komentarjev:
Objavite komentar